Navíc trest smrti představuje spolehlivou prevenci dalšího páchání zločinů delikventem. Ani jako křesťan nevidím principiální důvod nesouhlasit s trestem smrti. Apoštol Pavel v Ř 13,4 hovoří o vládci, který „nenese meč nadarmo“… meč nesloužil k šimrání za uchem. – Nicméně principiální rovina je jen jednou z rovin, kterou je třeba brát v úvahu. Další rovinou je rovina praktická. Tedy zejména problém zjišťování skutkového stavu a možnost justičního omylu. Lidské možnosti (i při vynaložení maximálního úsilí) jsou v tomto ohledu jen omezené. Je lépe, aby zločinec zůstal nepotrestán, než aby byl potrestán nevinný, a to neodčinitelně. – Shrnuto: S trestem smrti bych souhlasil jen tehdy, pokud by 1) byl ukládán za úmyslné zabití jiného člověka a 2) o jeho spáchání konkrétním pachatelem by nebylo absolutně žádných pochyb (např. vražedný teroristický útok natočený na kamery, k němuž se pachatel hrdě hlásí).
―tek
Psáno pro "Evanjelický východ"